Mostné estakáda celkovej dĺžky 588 m bola navrhnutá v mieste kríženia diaľnice D47 s niekoľkými cestnými i železničnými komunikáciami vrátane plánovanej vysokorýchlostnej trati. Estakáda ďalej premosťuje rybník v bezprostrednej blízkosti rieky Odry. Územie s doznievajúcimi účinkami od banskej činnosti je pod mostnou estakádou tvorené väčšinou navážkami, pod ktorými sa nachádza vrstva nasýtených fluviálnych ílov na báze piesčitých štrkov. Tieto podmienky spolu s výskytom napätej hladiny podzemnej vody tesne pod terénom viedli k očakávaným veľmi vysokým hodnotám sadania súvisiacich s deformáciami mostnej konštrukcie.
Prepočty správania konštrukcie ukázali, že najvhodnejším riešením je výstavba mostných opôr z vystuženej zeminy s minimálne jednou konsolidačnou prestávkou. Úložné prahy mostných opôr sú z tohto dôvodu založené na násype, tvorenom kvalitným zrnitým materiálom vystuženým geomrežami Tensar RE. Táto konštrukcia zaisťuje životnosť dlhšiu ako 120 rokov bezo zmeny jej tvaru alebo vlastností. Neekonomická výmena nevhodného podložia bola riešená štrkopieskovým piliermi prekrytými konsolidačnou geodoskou z vysokopevnostných geotextílií Basetex.
Statický výpočet, geotextílie a geomreže.
zadarmo | +420 548 218 901 |
technikageomat..eu |
Nebojíme sa vyjsť do terénu a riešiť problém na mieste.